تعمیرات ساختمان

ساخت وبلاگ

پس از گذشت چندین سال از عمر ساختمانها معمولا پوسیدگی هایی در لوله ها اتفاق می افتد که مالک ساختمان مجبور به تعویض لوله کشی ها می شود.اما گاهی برای تعمیرات ساختمان برخی می خواهند تغییراتی در ظاهر خانه ایجاد کنند که به دلیل تغییرات در سقفهای کاذب و برای زیبایی و استفاده از نور مخفی این تغییرات را انجام می دهند.

در گذشته استفاده از لوله های فلزی متداول بود.اما متاسفانه به دلیل عدم عایق مناسب لوله های فلزی معمولا بعد از 5 تا 10 سال پوسیدگی ها موجب نشت آب و خرابیهایی در آپارتمان می شد.از طرفی عمر مفید لوله های فلزی طولانی نبود.بعد از گذشت چندین سال لوله های پلاستیکی جایگزین شدند.این لوله ها که به لوله سبز معروف شدند تحولی در زمینه لوله کشی ساختمان ،ایجاد کردند.اما لوله های پلاستیکی معایبی داشتند.از جمله این معایب می توان به فرسودگی آنها در هنگام استفاده در تآب گرم شوفاژها که دما زیاد است اشاره کرد.

پس از گذشت چندین سال از به بازار آمدن لوله های پلاستیکی اولیه،لوله های پلاستیکی 5 لایه وارد صنعت ساختمان شدند.این لوله های 5 لایه در صورتی که به صورت صحیح اجرا شوند عمری بین 50 تا 100 سال دارند.اما قیمت این لوله ها نسبتا بالاتر است.همچنین اتصالات مورد استفاده برای تعمیرات ساختمان ،قیمت بسیار بالاتری نسبت به اتصالات لوله های پلاستیکی معمولی دارند.

در لوله های 5 لایه اتلاف گرما به میزان کمی اتفاق می افتد.از طرفی انتقال حرارتی بسیار بالا و با کیفیت مطلوب صورت می گیرد.یکی از موارد برتری این لوله ها نسبت به لوله های پلاستیکی عدم نفوذ اکسیژن هوا از بیرون لوله به داخل لوله است.همچنین سطح پلیمری آن باعث می شود واکنش با مواد شیمیایی اتفاق نیفتد.

با توجه به هزینه های بالای تخریب و نوسازی،امروزه تعمیرات ساختمان در ایران جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.در بیشتر کشورها استفاده از دیوارهای پیش ساخته که درآنها چای لوله های برق و تاسیسات از قبل پیش بینی و تعبیه شده است رواج دارد که هم سرعت کار را بالا می برد و هم در حین سایر تعمیرات ساختمان ،احتمال آسیب دیدگی کاهش می یابد و تغییرات پس از گذشت چند سال و نیاز به تعمیر ساده ت خواهد بود.اما متاسفانه در ایران همچنان استفاده از سیستم سنتی دیوار چینی با آچر متداول است و پس از دیوارچینی و اجرای گچ و خاک تازه بخشی از دیوارها تخریب می شود و جای لولهای برق و تاسیسات را ایجاد می کنند.

به همین دلیل نکته ای که در اجری برق ساختمان  و استفاده از لوله های تاسیسات مهم است این است که سعی شود از سقف کاذب استفاده شود و لوله های برق و تاسیسات را از آنها عبور دهند تا زمانی که به تعمیرات نیاز می شود بتوان به سادگی به آنها دسترسی داشت.

پیش از این استفاده از سقفهای کاذب با رابیتس و میلگرد در ایران بسیار متداول بود.اما این روش هم زمان بر است و هم در صورتی که تاسیسات مشکلی داشته باشد نیاز به کندن کل سقف کاذب است تا به لوله های برق و تاسیسات دسترسی پیدا شود.

اما چند سال است استفادده از سیتم سقف کاذب گچی که نوع معروف آن کناف است بسیار رایج شده است.حتی امروزه بسیاری از دیوارها نیز از نوع گچی است.این روش سرعت بالایی دارد و نیاز به گچ کاری نیز ندارد.در این روش به دلیل استفاده از تایلها امکان دسترسی به لوله ها و سیم کشی ساختمان نیز افزایش می یابد.

همچنین استفاده از لوله های برق با کیفیت در بالا بردن عمرمفید تاسیاست برقی ساختمان بسیار موثر است.از طرفی اجرای صحیح و عدم آسیب زدن به لوله ها در زمان ساخت بسیار موثر است.

در زمینه تاسیسات برقی باید داخل هر واحد کنتور جداگانه داخلی استفاده شود که متشکل از چند فیوز باشد تا استفاده از آن به ویژه هنگام تعمیرات آسان باشد.

برای استفاده بهینه از انرژی در هنگام لوله کشی باید عایق بندی مناسب انجام شود.همچنین در زمانی که موتورخانه کار می شود عایقکاری مورد نیاز انجام شود تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود.به ویژه در عایق کردن لوله های موتورخانه که به سمت بیرون ساختمان می رود باید دقت کافی به خرج داد.البته استفاده از پکیج در آپارتمانها بسیار مناسب است.به دلیل اینکه در زمان خرابی موتورخانه تمامی واحدها با موضوع درگیر می شوند.اما زمانی که هر واحد پکیج جداگانه دارد در صورت بروز مشکل فقط همان واحد مشکل پیدا می کند و سایر واحدها دردسری ندارند.

استفاده از لامپهای کم مصرف نیز در ساختمانهای امروزی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.و توصیه می شود با استفاده از این لامپها هم در زمان تابستان گرمای کمتری تولید شود تا حرارت آن اذیت کننده نباشد و هم از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

در هنگام ساخت و ساز و یا بازسازی علاوه بر استفاده از مواد و مصالح مرغوب استفاده از نیروی متخصص در زمینه برق و تاسیسات نقش مهمی در افزایش کارایی سیستم برق و مکانیکی دارد که تا چند سال خیال مالکین را از عملکرد مناسب تاسیساتشان راحت می کند.

تعمیرات ساختمان...
ما را در سایت تعمیرات ساختمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مبنا sakhteman01 بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 19 بهمن 1396 ساعت: 14:42

این که یک پروژه بازسازی عاقلانه و هوشمندانه هست یا نه به طور عمده بستگی به این دارد که چه زمانی قصد فروش خانه خود را دارید. بازسازی به شکلی که خانه شما را برای حداقل  10 سال زندگی آینده در آن  کارآمد تر و دلنشین تر کند قطعا ارزش هزینه و زحمتش را دارد. اما اگر به زودی قصد فروش آن را داشته باشید چطور؟

حقیقت این است بیشتر پروژه های بازسازی به این دلیل که بدون در نظر گرفتن " هدف بازسازی " صورت می گیرند، هزینه پرداخت شده را هنگام فروش باز نمی گرداند.

قطعا ممکن است که بعضی تعمیرات ساختمان ها صرفا برای جذب خریدار برای خرید خانه شما و بعضی برای بالاتر بردن قیمت فروش انجام می پذیرند.

به طور معمول اینطور است که قیمتهای پیشنهادی خریداران کمتر از عددی است که در ذهن شماست و حتی به ندرت جبران هزینه های بازسازی را میکند.

بازسازی خانه برای فروش

علت آن است که فلسفه بازسازی یک خانه قبل از فروش با بازسازی برای ارتقا دادن کیفیت یک آپارتمان برای زندگی شخصی کاملا متفاوت است. اشتباه نکنید! منظور ما اصلا فریب دادن خریداران نیست !   ،  بلکه ایجاد یک سری تغییرات مهندسی شده و مطابق اصول روانشناسی و جامعه شناسی است. یک صاحبخانه ممکن است طبق میل و سلیقه شخصی اش برای بازسازی آشپزخانه منزلش به منظور استفاده شخصی 50 میلیون تومان هزینه کند . اما اگر این کار قبل از فروش آپارتمان و صرفا به منظور حداکثر کردن قیمت فروش باشد اشتباه است و نباید انتظار داشته باشید که خریدار حاضر باشد 50 میلیون تومان ملک شما را گرانتر بخرد، چه برسد به اعداد بالاتر از این.

به خاطر داشته باشید ما راجع به ظاهر سازی سطحی و صزفا به نمایش گذاشتن یک خانه برای فروش صحبت نخواهیم کرد بلکه این بازسازی ممکن است هزینه بر هم باشد ، اما درست و اصولی و مهندسی شده!

" هیچ وقت بیش از مبلغی که بدست می آورید برای تعمیرات ساختمان هزینه نکنید! " بسیاری از مردم میلیون ها تومان خرج خانه ای می کندد که دیگر قرار نیست در آنجا زندگی کنند . مبلغ هنگفتی صرف تعویض کف پوشی میکنند که هنگام فروش هیچ تاثیری در مخاطبشان ( خریدار ) ندارد ! قطعا خانه شما برای ترغیب خریدار نیاز به کمی آرایش دارد ، اما نه هر آرایشی و نه به هر قیمتی.

اگر قرار باشد 10 میلیون خرج بازسازی حمام بکنید و آپارتمان شما را 10 میلیون گرانتر بخرند ، ایا واقعا صرف این هزینه منطقی است؟ پس زمان و دردسر هایی که کشیدید چه؟ اگر قرار است سودی نداشته باشد، چرا خود را به زحمت می اندازید؟؟ البته یک استثنا دارد و آن این است که وضعیت حمام خانه شما به حدی خراب باشد که هر خریداری به محض دیدن آن به دنبال درب خروج بگردد! که در آن صورت هم باید مطابق یک منطق و اصول برای بازسازی آن هزینه کنید.

بیشترین هزینه را صرف نقاطی بکنید که بیشترین تاثیر و بازده را در فروش دارند!

هزینه های اضافی را کم کنید ! گاهی ترمیم یک بخش تاثیرش اگر بیشتر از تعویض نباشد کمتر نیست!

بودجه تان را خرج چیزهایی که دیده نمیشوند نکنید . اگر هم خریداری حین بازدید متوجه آن شد ، میتوانید بگویید که آن را هم تعویض میکنید یا به اندازه مبلغ تعویض آن در فروش تخفیف بدهید.

تعمیرات ساختمان...
ما را در سایت تعمیرات ساختمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مبنا sakhteman01 بازدید : 198 تاريخ : پنجشنبه 19 بهمن 1396 ساعت: 14:41